Architekty hloubené stanice s ostrovním nástupištěm jsou ing. arch. Alena Martínková a ing. arch. Michaela Kulhavá. Původní návrh stanice (EIA, DUR, DSP 2016) vycházel z několika daných, v dnešní době již překonaných limitů. Šlo o území s nevyřešeným urbanismem, s nejasnými vlastnickými právy. Proto byly navrženy vestibuly „na zelené louce“ jako dlouhodobá snadno demontovatelná provizoria.
Po provedení analýzy provozu a na základě zkušeností s provozem metra V.A bylo obecně doporučeno řešit stanice jako plně dvouvestibulové s přístupem pomocí eskalátorů z obou vestibulů. Byla proto zpracována studie upravující původní návrh ve smyslu výše zmíněného doporučení. Při zachování výškového vedení trasy a délky stanice, avšak se zvětšením vzdálenosti kolejí o 1 m, byly vytvořeny dva plnohodnotné podzemní – podpovrchové vestibuly.
V roce 2020 byla provedena ateliérem UNIT územní studie a bylo rozhodnuto o možnosti provést přeložky vodovodních přivaděčů a středotlakého plynu, což také uvolnilo ruce návrhu. Studie urbanizace území poskytla nová vstupní data pro vztah stanice vůči povrchu a umožnila začlenit výstupy do uličního parteru.
Překonání komunikace Novodvorská je bezkolizní – podchodem navazujícím na zastávky navrhované tramvajové trati Modřany – Libuš.
V interiéru stanice jsou použity obdobné principy, jako u dalších hloubených stanic nové trasy D. Akusticky účinný pohled využívá principu prolamovaných desek. Stěny kolejiště jsou obloženy sklovláknocementovými deskami.
V roce 2025 probíhá výtvarná soutěž na veřejnou část stanice. Pro veřejný prostor nad stanicí je v současné době prováděn návrh krajinářského řešení ve spolupráci architekta stanice, ateliéru L&SCAPE a IPR.
Vizualizace stanice Libuš
2018 - stanice Libuš - nástupiště
2018 - stanice Libuš - nástupiště
2018 - stanice Libuš - pohled z nástupiště k eskalátorům
Historický vývoj architektonického řešení stanice Libuš najdete ve fotogalerii.
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.