Pokud ve vozidle MHD ztratíte či zapomenete své věci, můžete nastalou situaci řešit dvěma způsoby:
Více informací
Noční provoz v období cca od 0:30 do 4:30 nahrazuje denní linky metra, tramvají a autobusů. Páteří noční dopravy je devět tramvajových linek (91–99) v jednotném intervalu 30 minut (v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli 20 minut). Všechny noční tramvajové linky na sebe navazují v centrální přestupní zastávce Lazarská a některé linky také ve vybraných ostatních zastávkách.
Více informací
DPP myslí i na cyklisty, nabízí proto možnosti přepravy jízdních kol v prostředcích PID. V Praze je umožněna přeprava kol v metru, na vybraných úsecích tramvajových linek (kromě odpoledních špiček), na lanové dráze i na přívozech. Na území Prahy je přeprava kol zdarma.
Více informací
V Praze je poskytována sleva na předplatném jízdném pro cestující od 15 do 26 let, detailní informace ke slevám naleznete níže.
Více informací
Oblastí ve které DPP dlouhodobě investuje, jsou bezbariérová opatření v metru pro usnadnění cestování občanům s pohybovým omezením a maminkám s kočárky. Zatímco v roce 1990 byla bezbariérově přístupná pouze jedna stanice (Vyšehrad), v roce 2000 to bylo 22 stanic a v současnosti je z celkového počtu 61 stanic metra bezbariérově přístupných již 46 stanic. Jedná se však o technicky a finančně velmi náročnou záležitost. Naposledy byla v květnu 2021 bezbariérově zprovozněna stanice Karlovo náměstí.
Více informací
Provozní předpis ukládá řidičům za povinnost zajistit ve vozidle přiměřenou tepelnou pohodu. Je nutno uvést, že teplota v prostoru pro cestující je ovlivňována řadou okolností, především přepravní poptávkou, četností zastávek na trase linky, v neposlední řadě i klimatickými podmínkami. Vnímání tepelné pohody jednotlivými cestujícími je však velmi subjektivní a bohužel může dojít k rozdílnému vnímání interiérové teploty.
Více informací
V souladu se schválenými standardy kvality PID by měla být klimatizace zapnuta při venkovních teplotách od 22 °C výše. Standardy jsou platné pro nově soutěžená vozidla, dle technických a provozních možností je DPP uplatňuje i u stávajících či již dříve vysoutěžených vozidel. Řidič samozřejmě může s ohledem na teplotu v interiéru zapnout klimatizaci i při nižší venkovní teplotě.
Více informací
Díky instalované rampě se zminimalizuje rozdíl mezi výškou nástupiště a podlahou vozidla, vozíčkáři se tak snadno dostanou do prvního vagónu metra. Rampy jsou montovány na základě priorit stanovených Pražskou organizací vozíčkářů postupně. Aktuálně jsou nástupní rampou vybaveny tyto stanice:
Více informací
K nastavení zasílání informačních SMS zpráv je potřeba se zaregistrovat na webu www.dpp.cz a následně ověřit příslušné telefonní číslo.
Více informací
Dopravní podnik hl. m. Prahy není provozovatelem přívozů. Informace o jejich provozu naleznete na https://pid.cz/mimoradnosti/