Terminály (validátory) na výdej jízdenek jsou nainstalovány ve všech tramvajích a ve vestibulech metra. Jsou určeny pro nákup jednotlivých jízdenek.
Platba je možná pouze bezkontaktní platební kartou. Platební terminál vydává pouze omezený sortiment jízdenek:
Jízdenky
Jízdné
Druh jízdenky
Časová platnost
Pásmová platnost
24 Kč
Jednotlivá plnocenná
30 min
Praha (P, 0, B)
32 Kč
Jednotlivá plnocenná
90 min
Praha (P, 0, B)
12 Kč
Jednotlivá zvýhodněná 50%
30 min
Praha (P, 0, B)
16 Kč
Jednotlivá zvýhodněná 50%
90 min
Praha (P, 0, B)
110 Kč
Krátkodobá 24hodinová plnocenná
24 hodin
Praha (P, 0, B)
55 Kč
Krátkodobá 24hodinová zvýhodněná
24 hodin
Praha (P, 0, B)
Jízdenka vydaná terminálem je přestupní a platná od okamžiku vydání.
Jízdenka se dále neoznačuje, potřebné údaje (pásmo, čas, datum) jsou na ní vyznačeny.
Nárok na zvýhodněné jízdné se dokládá stejným způsobem jako u jízdenek uvedených v čl. III. odst. 1. písm. b) Tarifu PID.
V případě zamítnutí transakce, nefunkčnosti platební karty nebo nefunkčnosti platebního terminálu odbavovacího zařízení nemá cestující nárok na bezplatnou přepravu. Cestující je povinen si v takovýchto případech neprodleně opatřit platnou jízdenku jiným způsobem (např. označením jízdenky zakoupené v předprodeji, zakoupením SMS jízdenky nebo jízdenky z MA).
Reklamace nevydané jízdenky
metro – do 24 hodin na bezplatném telefonním čísle 800 188 100
Pro vyřízení reklamace je potřeba poskytnout základní údaje, tzn. číslo linky tramvaje, datum a čas nákupu, první šestičíslí a poslední čtyřčíslí použité platební karty. V případě vyplnění kontaktního formuláře doplňte i variabilní symbol karetní transakce karty a uvést číslo bankovního účtu pro případné vrácení jízdného. Pro vrácení peněz při nevytištění jízdenky v tramvaji je nutné doložit nákup náhradního jízdního dokladu.
Seznam zastávek
Pro detaily ohledně jednotlivých zastávek můžete přejít na přehled jízdného.