Terminály (validátory) na výdej jízdenek jsou nainstalovány ve všech tramvajích, městských autobusech a ve vestibulech metra. Jsou určeny pro nákup jednotlivých a krátkodobých jízdenek.
Platba je možná pouze bezkontaktní platební kartou. Platební terminál vydává pouze omezený sortiment jízdenek:
Jízdenka vydaná terminálem je přestupní a platná od okamžiku vydání.
Jízdenka se dále neoznačuje, potřebné údaje (pásmo, čas, datum) jsou na ní vyznačeny.
Nárok na zvýhodněné jízdné se dokládá stejným způsobem jako u jízdenek uvedených v čl. III. odst. 1. písm. b) Tarifu PID.
V případě zamítnutí transakce, nefunkčnosti platební karty nebo nefunkčnosti platebního terminálu odbavovacího zařízení nemá cestující nárok na bezplatnou přepravu. Cestující je povinen si v takovýchto případech neprodleně opatřit platnou jízdenku jiným způsobem (např. označením jízdenky zakoupené v předprodeji, zakoupením SMS jízdenky nebo jízdenky z MA).
Pravidla karetních asociací pro použití karet v dopravě umožňují sčítat jednotlivé transakce do jedné, nemusí se tedy jednat o jízdenky zakoupené v jeden den nebo v den, kdy Vám je z účtu souhrnná částka odečtena.
Zúčtovací okno bývá u karet Mastercard až 5 dnů, tzn. že po uzavření pětidenního zúčtovacího okna provede systém součet jednotlivých plateb za jízdenky a tuto souhrnnou částku následně Vaše banka odečte z účtu. Souhrnné transakce se provádějí pouze za jízdenky zakoupené na platebních terminálech v tramvajích a městských autobusech. Platby z terminálů umístěných ve vestibulech metra na stojanech validátorů jsou zaúčtovány vždy jednotlivě.
Reklamace nevydané jízdenky
metro – do 24 hodin na bezplatném telefonním čísle 800 188 100
tramvaje a městské autobusy – do 24 hodin prostřednictvím formuláře www.dpp.cz/kontakty/
Pro vyřízení reklamace je potřeba poskytnout základní údaje, tzn. číslo linky tramvaje nebo autobusu, datum a čas nákupu, první šestičíslí a poslední čtyřčíslí použité platební karty. V případě vyplnění kontaktního formuláře je nutné doplnit i variabilní symbol karetní transakce karty a uvést číslo bankovního účtu pro případné vrácení jízdného. Při reklamaci z důvodu nevytištění jízdenky v tramvaji nebo v autobusu je nutné doložit nákup náhradního jízdního dokladu.
Seznam zastávek
Pro detaily ohledně jednotlivých zastávek můžete přejít na přehled jízdného.
Trasa A
Číslo terminálu
Zastávka
3251
Depo Hostivař
3241
Skalka
3231
Strašnická
3221
Želivského
3211
Flora
3201
Jiřího z Poděbrad
3191
Náměstí Míru
3181
Muzeum-A (vestibul A-C)
3171
Můstek-A vestibul Václavské nám.
3161
Můstek-A vestibul Můstek („historie")
3151
Staroměstská
3141
Malostranská
3131
Hradčanská
3111
Dejvická - vestibul Šolínova
3121
Dejvická vestibul Vítězné nám.
3651
Nádraží Veleslavín
Trasa B
Číslo terminálu
Zastávka
3321
Zličín B
3331
Stodůlky - západ
3332
Stodůlky - východ
3341
Luka
3351
Lužiny
3361
Hůrka
3371
Nové Butovice západ
3381
Nové Butovice východ
3391
Jinonice
3401
Radlická
3411
Smíchovské nádraží jih
3421
Smíchovské nádraží sever
3431
Anděl Knížecí (jih)
3461
Karlovo náměstí KN (sever)
3451
Karlovo náměstí - Palackého nám. (jih)
3471
Národní
3481
Můstek B
3501
Náměstí Republiky Masarykovo n.
3491
Náměstí Republiky západ
3842
Florenc-B
3531
Křižíkova
3541
Invalidovna
3551
Palmovka západ
3571
Českomoravská
3581
Vysočanská Sokolovská (východ)
3591
Vysočanská nám. OSN (západ)
3601
Kolbenova
3611
Hloubětín
3621
Rajská zahrada
3631
Černý most
Trasa C
Číslo terminálu
Zastávka
3701
Letňany sever vestibul
3691
Prosek
3681
Střížkov 1. kolej
3682
Střížkov 2. kolej
3891
Ládví
3881
Kobylisy západ
3882
Kobylisy východ
3861
Nádraží Holešovice jih
3871
Nádraží Holešovice sever
3851
Vltavská
3841
Florenc C
3831
Hlavní nádraží PM směr Háje
3832
Hlavní nádraží PM směr Ládví
3821
I.P.Pavlova
3811
Vyšehrad západ
3812
Vyšehrad východ
3801
Pražského povstání
3791
Pankrác
3781
Budějovická západ (sever)
3761
Kačerov
3751
Roztyly
3741
Chodov
3731
Opatov
3721
Háje západ
3711
Háje východ
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.