V rámci hlavní části stavby nové vozovny Hloubětín DPP postavil novou halu, která má dvě části – deponovací s kapacitou až 61 vozů typu 15T a opravárenskou se šesti stanovišti a kapacitou až 12 tramvají typu 14T/15T. DPP je vybavil novou technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají.
Stavba nové haly vozovny Hloubětín v srpnu 2023. FOTO: DPP – Petr Hejna.
DPP, resp. vysoutěžení zhotovitelé, kromě toho v areálu postavili dvě nové budovy pro ostatní provozy, dokončeno bylo bourání několika zbylých objektů, které byly určeny k demolici. Přestavbou prošly také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně. Celá stavba byla rozdělena na několik etap, výstavba trvala necelých 26 měsíců a areál v Hloubětíně je od března 2025 kompletně dokončen a v provozu.
Šetrnější k životnímu prostředí
DPP v nové vozovně využívá úspornější technologie s nižší spotřebou energie a šetrnější k životnímu prostředí. Hala je stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenšuje prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení.
Střecha haly je částečně osázena fotovoltaickými panely, které elektrickou energií zásobují areál vozovny. Dešťovou vodu DPP sbírá a využívá na mytí tramvají, na vytápění areálu podnik používá úsporná tepelná čerpadla.
Další budovy
Paralelně s halou odstavů a údržby pro tramvaje vznikly v severní části areálu vozovny u Kolbenovy ulice další budovy, které slouží pro podnikové provozy. Konkrétně pro Vrchní stavbu DPP, která v Praze realizuje údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových tratí, a také pro Vnitropodnikovou dopravu DPP, která zde má servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily.
FOTO: DPP – Petr Hejna.
Stavba nové vozovny v číslech
Počet nově vybudovaných kolejí v halách – 24 (z toho 17 kolejí v části haly pro odstav, 5 kolejí v části haly denního ošetření a 2 koleje v hale pro mytí tramvají)
Celková délka tramvajových kolejí – 4 038 m
Terénní úpravy – 8 275 m2
Travnaté plochy – 6 365 m2
Počet vysázených nových stromů – 17 ks
Počet vysázených keřů a květin – 3 214 ks
Kapacita nové haly:
Část pro odstavy až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T)
Opravárenská část až 12 článkových vozidel
Předpokládané celkové náklady na výstavbu nové vozovny Hloubětín byly téměř 1,9 miliardy korun, což zahrnovalo přípravu projektu, bourání staré haly, odvoz sutin a výstavbu první etapy, tj. nového energocentra. Předpokládané stavební náklady na hlavní fázi výstavby činily 1,354 miliardy korun.
Jízdní řády
Jízdní řád pro požadovanou linku není momentálně dostupný.