Stavba trolejbusové tratě zahájena

10. 01. 2022

DPP zahájil v pondělí 10. ledna 2022 výstavbu infrastruktury pro první regulérní trolejbusovou linku od roku 1954 v úseku Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice.

Stavba trolejového vedení a napájecí infrastruktury potrvá 10 měsíců, její uvedení do zkušebního provozu je předpokládáno v průběhu letošního října. Bude to znamenat skutečný návrat trolejbusů do Prahy, které budou na lince 58 jezdit z Palmovky do Čakovic a část spojů až do Miškovic.

Zahájení stavby trolejbusové tratě

Fakta a čísla stavby trolejbusové tratě

  • Elektrizaci trasy autobusové linky 140 zrealizuje sdružení společností Elektrizace Praha a OHLA ŽS.
  • Celková hodnota zakázky je necelých 284 milionů korun
  • Trolejové vedení bude pokrývat zhruba 50 % z celkové trasy nynější autobusové linky 140, která se po dokončení stavby změní na trolejbusovou linku 58.
  • Zhotovitel naváže na necelý kilometr stávajícího trolejového vedení v Prosecké ulici mezi zastávkami Kundratka a Kelerka. Nově přibyde trolejové vedení obousměrně také v úseku Palmovka – Kundratka, dále pak mezi zastávkami Kelerka a Prosecká a mezi autobusovým terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice, celkem přes 11 kilometrů trolejového vedení.
  • Po dokončení stavby bude trolejové vedení linky 58 mít necelých 14 kilometrů.

Kromě stavby trakčních stožárů a trolejového vedení bude položena kabelová trasa, postavena nová kontejnerová měnírna a 18 nabíjecích stání v garáži DPP Klíčov a nová kontejnerová bateriová stanice v Čakovicích, která bude sloužit k nabíjení trakčních baterií trolejbusů na konečné zastávce. Zhotovitel dále upraví a vybaví novou technologií stávající měnírnu v Prosecké a bývalou trolejbusovou měnírnu v Příborské ulici v Letňanech, která po více než 55 letech bude opět sloužit svému původnímu účelu – napájení trakčního vedení pro trolejbusy

Otevřít popup