DPP pomáhá Fondu ohrožených dětí, spouští na svém Fanshopu prodej první charitativní kolekce Klokartu

04. 11. 2020

Praha, 4. listopadu 2020 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Fondem ohrožených dětí a projektem Klokart v těchto dnech spouští na svém Fanshopu prodej první charitativní kolekce, která byla vyrobena speciálně pro DPP a pražskou MHD. Kolekce výrobků s motivem tramvajové linky č. 22 zpracovala bez nároku na honorář ilustrátorka Karolína Urbánková. DPP se ve prospěch Fondu ohrožených dětí vzdává veškeré provize z prodejů této charitativní kolekce. Minimálně 50 až 70 % z prodejní ceny v závislosti na typu výrobku tak poputuje na financování zařízení pro ohrožené děti Klokánek.

Zájemci si mohou na Fanshopu DPP fanshop.dpp.cz/kategorie/charitativni-kolekce-klokart zakoupit tmavomodré tričko s melírem vyrobené ze 100% bio bavlny v pánském, dámském či dětském provedení, nebo textilní tašku rovněž vyrobenou ze 100% bio bavlny. V nabídce je také plakát A2 vyšší gramáže, který svým provedením připomíná originální obraz. V následujících týdnech kolekci doplní další výrobky, jako např. maxi hrníčky apod. DPP se ve prospěch Fondu ohrožených dětí vzdává veškeré provize z prodejů této charitativní kolekce a ponechává si pouhou 1 Kč z každého prodaného kusu pouze z účetních důvodů. Každý kupující výrobků z této charitativní kolekce tak přímo podpoří fungování zařízení pro ohrožené děti Klokánek.

Motiv kolekce pracuje s kombinací nejtypičtějších prvků z pražské MHD i Prahy samotné. Zobrazuje stylizovanou tramvaj T3, která projíždí večerní Prahou na lince č. 22 směrem na Bílou horu. Kolem tramvaje se jako hvězdy na nebi objevují pražské dominanty na trase této linky. Vizuály jednotlivých předmětů charitativní kolekce se mírně liší zobrazením konkrétních památek jako hvězd kolem tramvaje. Kompletní originální obraz se všemi pražskými dominantami je pak na plakátu.

„Máme velkou radost z nového motivu Tramvaj č. 22. Myslím, že se nadmíru povedl – je vtipný, optimistický a snad i trochu nostalgický. Je to vůbec poprvé za dobu existence Klokartu, kdy jsme vytvořili motiv na míru pro konkrétního partnera. Jsme rádi, že je to právě pro tak významný subjekt jako je Dopravní podnik hl. m. Prahy. Věříme, že jeho prodej bude velmi úspěšný a pomůže získat pro Klokánky tolik potřebné finanční prostředky. Potřebné o to více v této náročné době,“ řekla Ivana Valkusová, manažerka projektu Klokart.

V minulosti DPP prodával jednu kolekci výrobků Klokartu s dopravním motivem, nejednalo se však o výrobky vytvořené speciálně pro DPP nebo pražskou MHD. Nicméně i přesto prodej této kolekce prostřednictvím Fanshopu DPP doposud pro Klokánky přinesl téměř 45 000 Kč. 

Karolína Urbánková – autorka motivu pro DPP

Praha se pro ni stala jedním z klíčových motivů, které poslední rok kreslí. Potkávají ji projekty plné tajemných pražských příběhů, duchů a krásné architektury. Motiv pro Klokart a DPP je pro ni další krásný projekt, kdy Prahu může kreslit zase jiným způsobem. Představa večerní projížďky v tramvaji č. 22 je romantická a pro ni velmi blízká. Spousta nádherné krásně nasvícené architektury, blikající město, večerní klid na okraji a pulsující centrum uprostřed metropole. Večerní Praha je její srdcová záležitost už od dob, kdy si chodila ještě během školní docházky sednout ve 4 hodiny v noci na Karlův most a v klidu bez lidí si užít magickou sílu města, které tady bylo dlouho před námi a bude tady dlouho po nás.

Klokart 

Klokart je charitativní projekt Fondu ohrožených dětí, zřizovatele 15 zařízení Klokánek pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Designové kolekce Klokart vytváří nejen známé osobnosti – například Bára Poláková, Vlastina Svátková, sestry Geislerovy, Léna Brauner, Jakub Kohák, Dan Přibáň, Matěj Ruppert, ale i veřejnost, která stejně jako ostatní dobrovolníci zapojení do projektu Klokart, poskytují své služby zdarma, bez nároku na honorář. Podobně i podnikatelské subjekty se vzdávají své marže, a tak až 70 % z prodejní ceny všech výrobků jde Fondu ohrožených dětí. Vznikají tak originální motivy, které se následně promítnou na oblečení či jiné módní doplňky, aby pomohly dětem v nouzi. Klokart klade mimo jiné také důraz na vysokou kvalitu použitých materiálů na svých produktech.

Fond ohrožených dětí 

Charitativní spolek pomáhá již od roku 1990 týraným, zneužívaným, zanedbávaným, opuštěným či jinak sociálně znevýhodněným dětem. Je zřizovatelem Klokánku, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, kterých aktuálně provozuje 15 po celé ČR.  Organizace také usiluje o zlepšení legislativy v oblasti ochrany dětí a zvýšení úrovně péče o děti. Bez podpory veřejnosti by FOD nedokázal pomáhat různými formami služeb ohroženým dětem. Za dobu svého působení pomohl již více než 9 000 dětem a aktuálně má v péči více než 200 dětí. Pro rok 2020 chybí 30 % financí na pokrytí provozních nákladů.

Kontakt pro více informací:
e-mail: tiskoveoddeleni@dpp.cz