Metro D: Zahájení ražeb v lokalitě PAD1b

28. 06. 2022

V těchto dnech byly v lokalitě PAD1b zahájeny ražby přístupového tunelu k budoucí stanici Pankrác D, u sjezdové rampy z ulice 5. května. Společnost Subterra, která ražby realizuje, navazuje na geologický průzkum. Začíná ze dna šachty v hloubce 26,45 metrů.

Ražby probíhají novou rakouskou tunelovací metodu, tempem zhruba 1 metr štoly za 1 den. Přístupový tunel by měl být vyražen do konce letošního roku.

Přístupová štola bude téměř 218 metrů dlouhá, plocha výrubu je 66,1 m2, tj. šířka výrubu je 9,6 m a výška 8,4 m. 

Přístupová štola povede pod magistrálou a bude končit za křižovatkou ulic 5. května a Sdružení resp. Hvězdova. Z tohoto místa pak začne DPP razit samotnou stanici Pankrác D, včetně tunelů pro obratové koleje.

Konkrétně se začne technologickým tunelem, kde budou umístěny trafostanice a dalších technologická zařízení pro budoucí stanici Pankrác D. Ražby budou probíhat směrem ke křížení ulic Na Pankráci, Na Strži a Budějovická. Stanice Pankrác D se bude razit ze dvou směrů, od přístupové štoly, tj. z lokality PAD1b a ve směru od budoucí stanice Olbrachtova, ze staveniště VO-OL (u hřbitova Zelená liška), kde se od konce dubna pracuje na mezistaničním traťovém tunelu jak ve směru k budoucí stanici Olbrachtova, tak i Pankrác D. 

Přístupový tunel bude složit pro odvoz rubaniny při ražbě stanice Pankrác D a samozřejmě pro návoz stavebního materiálu a veškeré techniky. Po dokončení stavby bude sloužit jako součást ventilačního systému a samotná šachta nebo-li těžební jáma jako větrací objekt pro stanici Pankrác D.

Ražby Pad1b (foto: Subterra)

Detailní informace o metru D naleznete zde.

Otevřít popup