Kontakt

Máte-li jakýkoliv podnět či dotaz, neváhejte se na nás obrátit prostřednictvím kontaktního formuláře. Než nám napíšete, zkuste se podívat níže do jíž položených otázek, zda tam nenajdete odpověď na svou otázku.

V Libuši má být metro trasy D, proč se zde tedy staví také tramvajová trať?

Projekty tramvajové trati a metra jsou koordinovány, tramvajová trať bude v lokalitě zprovozněna jako první. Po dostavbě metra bude tramvajová trať plnit nejen funkci přímé dopravy, ale i zajišťovat přestup na metro D. 

Proč se staví tramvajová trať a nezajistí ekologická MHD pomocí elektrobusů?

Důvodem ke stavbě tramvajové trati není pouze ekologie, ale zejména možnost nabídky větší kapacity dopravního systému i jednotlivých spojů a současně nových přímých spojení. Takové možnosti žádná silniční doprava nabídnout nemůže, a to nezávisle na jejím pohonu.

Proč bude trať ukončena jen úvratí, když se původně plánovala u stanice metra smyčka? 

Podle původních plánů mělo být ukončení úvratí první etapou, kterou měla následovat druhá etapa – smyčka Libuš. Rada hlavního města Prahy zadala v roce 2020 místo smyčky u stanice Libuš prodloužení až na Nové Dvory, které se nyní projekčně připravuje. Z tohoto důvodu není a nebude v zastávce Libuš smyčka, budoucí definitivní konečnou se stanou Nové Dvory.

Jak budou po výstavbě trati změněny linky tramvají a autobusů?

Linkové vedení linek PID v Praze navrhuje společnost ROPID, která zpracovala v roce 2022 aktualizovaný dokument Rozvoj linek PID v Praze 2022 – 2026, ve kterém předpokládá linkové vedení dle následujícího obrázku

Tramvaje budou zdrojem hluku a vibrací

Záměr byl důsledně posouzen z hlediska vlivu na životní prostředí. Z hlediska hluku dle výpočtových modelů nedojde k jeho zvýšení, před zahájením provozu budou provedena příslušná měření.

Otevřít popup