Každý cestující je při nákupu jízdního dokladu povinen zkontrolovat, zda obdržel jízdní doklad podle svých požadavků. Tato povinnost je ustanovena v Tarifu Pražské integrované dopravy.
Dle znění Tarifu je cestující povinen se při nákupu jízdního dokladu v papírové i elektronické podobě přesvědčit, zda mu byl jízdní doklad vydán podle jeho požadavků a vyznačené údaje odpovídají skutečnosti (část XIV., bod 13).
Pokud dojde k chybě, může klient jízdní doklad samozřejmě reklamovat bezprostředně po nákupu na příslušném prodejním místě.
V ostatních případech provádí reklamace jízdních dokladů ve formě elektronického záznamu ve spojení s identifikátorem nebo v papírové podobě k průkazce PID specializované pracoviště v budově Centrálního dispečinku MHD v ulici Na Bojišti 5, Praha 2 (nedaleko stanice metra a zastávky tramvají I. P. Pavlova). Odborně vyškolený personál zde posuzuje oprávněnost nároku cestujícího na vrácení jízdného a na základě doložených osobních dokladů provádí případné vrácení. Současně s tím provádí záznam o této změně přímo v databázi evidovaných časových jízdních dokladů.
Při vracení jízdného se postupuje dle platnéhoTarifu Pražské integrované dopravy. Cestující je při vrácení části jízdného za nevyužité časové jízdní doklady vždy povinen předložit jízdní doklad a doklad totožnosti (část XVIII., bod 10). V případě, že se cestující nemůže dostavit osobně, může pověřit jinou osobu, které po předložení jízdního dokladu, dokladu totožnosti svého i pověřující osoby, bude jízdné vráceno.
Provozní dobu pracoviště vrácení jízdného naleznete na tomto odkazu.
Vrácení jízdného za elektronický jízdní doklad:
Cestující, kteří si zakoupí elektronický jízdní doklad platný pro příměstské linky nebo si zakoupí elektronický jízdní doklad na prodejních místech ve Středočeském kraji a využívají dopravu pouze v rámci Středočeského kraje, mohou žádat o vracení jízdného prostřednictvím vyplněné elektronické žádosti - formulář „Žádost o vrácení jízdného za nahraný elektronický časový kupon“. Při vracení jízdného se postupuje dle platného Tarifu Pražské integrované dopravy (část XVIII.).
Obdobným způsobem lze žádat o vrácení jízdného za elektronický jízdní doklad, který byl omylem zakoupen duplicitně (pro území Prahy, pásmo P,0 nebo vnější tarifní pásma) – formulář „Reklamace“.
Vyplněný formulář zašlete na e-mailovou adresu: reklamacejizdneho@dpp.cz, do předmětu napište důvod vrácení.
Upozorňujeme, že tato emailová adresa není určena pro podávání žádosti o vrácení jízdného za jízdenky pro jednotlivou jízdu a jízdenky krátkodobé.
Jízdné, ani alikvotní část se nevrací:
za celostátní zvýhodněné kupony ve výši 50% a ve výši 25% z ceny plnocenného jízdného po začátku jejich časové platnosti (vnější tarifní pásma)
za elektronické přenosné kupony ve spojení s anonymním identifikátorem