Popis projektu

V rámci hlavní části stavby nové vozovny Hloubětín DPP staví novou halu, která bude mít dvě části – deponovací s kapacitou až 61 vozů typu 15T a opravárenskou se šesti stanovišti a kapacitou až 12 tramvají typu 14T/15T. DPP je vybaví novou technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají.

Stavba nové haly vozovny Hloubětín v srpnu 2023. FOTO: DPP – Petr Hejna.

DPP, resp. vysoutěžení zhotovitelé, kromě toho v areálu staví dvě nové budovy pro ostatní provozy, dokončeno bylo bourání několika zbylých objektů, které byly určeny k demolici. Přestavbou projdou také komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně. Celá stavba je rozdělena na několik etap, výstavba by měla trvat necelých 26 měsíců. Poté bude areál v Hloubětíně kompletně dokončen a připraven k plnému provozu. Termín dokončení je plánován na únor 2025.

 Šetrnější k životnímu prostředí

DPP bude v nové vozovně využívat úspornější technologie s nižší spotřebou energie a šetrnější k životnímu prostředí. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení.

Střecha haly bude částečně osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny. Dešťovou vodu bude DPP sbírat a využívat na mytí tramvají, na vytápění areálu bude podnik používat úsporná tepelná čerpadla.

 Další budovy

Paralelně s halou odstavů a údržby pro tramvaje vznikají v severní části areálu vozovny u Kolbenovy ulice další budovy, které budou složit pro podnikové provozy. Konkrétně pro Vrchní stavbu DPP, která v Praze realizuje údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových tratí, a také pro Vnitropodnikovou dopravu DPP, která zde bude mít servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily.

FOTO: DPP – Petr Hejna.

 Stavba nové vozovny v číslech

  • Počet nově vybudovaných kolejí v halách – 24 (z toho 17 kolejí v části haly pro odstav, 5 kolejí v části haly denního ošetření a 2 koleje v hale pro mytí tramvají)
  • Celková délka tramvajových kolejí – 4 038 m
  • Terénní úpravy – 8 275 m2
  • Travnaté plochy – 6 365 m2
  • Počet vysázených nových stromů – 17 ks
  • Počet vysázených keřů a květin – 3 214 ks

Kapacita nové haly:

  • Část pro odstavy až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T)
  • Opravárenská část až 12 článkových vozidel

Předpokládané celkové náklady na výstavbu nové vozovny Hloubětín jsou téměř 1,9 miliardy korun, což zahrnuje přípravu projektu, bourání staré haly, odvoz sutin a výstavbu první etapy, tj. nového energocentra. Předpokládané stavební náklady na hlavní fázi výstavby činí 1,354 miliardy korun.

 

Otevřít popup