Nacházíte se v sekci: Úvod » Aktuality » „Evička“ od února poprvé v provozu s cestujícími
 

„Evička“ od února poprvé v provozu s cestujícími

První jednočlánková plně nízkopodlažní tramvaj EVO1, která byla kompletně smontována v Opravně tramvají Dopravního podniku hlavního města Prahy, se po několikaměsíčním testování vydává do ulic metropole – v rámci zkušebního provozu poprvé sveze cestující.

 

Tramvaj EVO1, jíž se přezdívá „Evička“, je v Česku první svého typu. Délkou 15 metrů je například oproti tramvaji 15T, která je v pražských ulicích běžně k vidění, poloviční. Tramvaj si od 1. února 2016 mohou nově v rámci zkušebního provozu vyzkoušet i cestující pražské MHD. Ve všední dny je převážně nasazena do provozu na linku číslo 6, v sobotu na linku číslo 5 a v neděli na linku číslo 7. Svým netradičním bílo-žlutým nátěrem bude pro zájemce nepřehlédnutelná.

EVO1 má čtvery dveře, které umožňují rychlejší výstup a nástup cestujících. Předností nového prototypu je i klimatizace udržující stabilní teplotu v interiéru vozu. Vůz má kapacitu 30 míst k sezení a dalších 80 cestujících pojme na stání. Majitelem vozu je společnost PRAGOIMEX, která Dopravnímu podniku tramvaj zapůjčila.

Tramvaj EVO1 poprvé v provozu s cestujícími (Foto: DPP – Robert Mara) Tramvaj EVO1 poprvé v provozu s cestujícími (Foto: DPP – Robert Mara)

Pražský dopravce se na vývoji tramvaje přímo podílel. Hrubá stavba prototypu byla dovezena na přelomu loňského roku z Aliance TW Team, obchodního sdružení firem PRAGOIMEX, Krnovských opraven a strojíren a VKV Praha, do pražských Opraven tramvají, kde proběhlo celkové zkompletování tramvaje, série úprav a prací včetně osazení elektrovýzbroje, lakování vnějších a vnitřních částí vozu, montáže klimatizace nebo položení podlahy a zasklení oken. Následovaly zkoušky součinnosti brzd, hlučnosti a vibrací a poté zkušební provoz bez cestujících v celkové délce 5 000 ujetých kilometrů.

Tramvaj bude v rámci zkušebního provozu vozit Pražany do konce srpna 2016. V případě, že o EVO1 následně projeví zájem některé z českých či zahraničních měst, Opravna tramvají Dopravního podniku hlavního města Prahy naváže další spolupráci s autory prototypu tramvaje a bude se podílet na sériové výrobě. S odkoupením tramvaje a jejím nasazením do pražského provozu Dopravní podnik do budoucna nepočítá.

 

Přejít na navigaci


 


 

Přihlášení | Registrace