Nacházíte se v sekci: Úvod » Zábava a volný čas » Historická souprava metra » Depo Kačerov, trať C » Historie projektu Ečs
 

Historie projektu Ečs

V březnu 1971 rozhodla česká vláda o nákupu vozidel pro pražské metro ze Sovětského svazu. Jediným výrobcem vozidel metra v Sovětském svazu byl Mytiščinský strojírenský závod (MMZ z ruského názvu podniku) se sídlem ve městě Mytišči vzdáleném několik kilometrů od Moskvy.
Tento závod vyráběl vozy metra od roku 1934, kdy v srpnu byla ukončena montáž prvních dvou vozidel pro první linku moskevského metra, na níž byl zahájen provoz 15. května 1935. Tato vozidla dostala typové označení „A“. V roce 1971 MMZ vyráběl již vozidla typově označená písmenem „E“. Značení písmeny ruské abecedy se dochovalo až do roku 1977, od roku 1978 ruský výrobce přešel na číselné značení. Kromě velkých písmen byla jednotlivá vozidla označována indexem podle realizovaných změn a určení např. vozidla pro budapešťské metro byla označena Ev. V roce 1971 MMZ již vyráběl vozidla Ež. Při jednáních v červnu 1971 bylo dohodnuto, že vozidla pro pražské metro, vyrobena na základě vozu Ež a Ev, budou označena Ečs (čs = Československo).
Vozidel typu Ečs bylo dodáno v letech 1973 – 1976 celkem 85. Provoz těchto vozidel byl ukončen na trati C k 30. červnu 1997 ve složení 1076 + 1027 + 1054 + 1067 + 1083.

 

Přejít na navigaci


 


 

Přihlášení | Registrace