Popis projektu

Předmětem stavby byla realizace prodloužení tramvajové trati Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec, 2. etapa. Tato 2. etapa řešila část úpravy napojení na stavbu 1. etapy realizované v roce 2021 – 2022, která obsahovala stavbu napojení na novou tramvajovou trať provedenou hned za stávající smyčkou Sídliště Barrandov. Tato etapa byla poslední etapou a její realizací došlo k dokončení záměru prodloužení tramvajové trati od smyčky Sídliště Barrandov do smyčky Slivenec a umožnění na tuto trať nasazovat do pravidelného provozu všechny typy tramvají, nejenom obousměrné KT8N2. 

Tramvajová trať tvoří v daném území páteř dopravní obsluhy MHD a zvýšuje kvalitu dopravní obsluhy daného území.

Obratiště ve Slivenci. FOTO: DPP – Václav Holič.

 Nová trať do Slivence

  • Délka tramvajového úseku realizovaného v rámci 2. etapy je v délce přibližně 460 metrů a zakončen smyčkou v délce přibližně 600 metrů.
  • Vybudováno bylo mj. sociální zařízení pro řidiče tramvají uvnitř tramvajové smyčky v její jihozápadní části. Zařízení slouží pro hygienu a krátkodobý oddych řidičům tramvají. 
  • Společně s výstavbou tramvajové trati byly provedeny sadové úpravy.

 Nové zastávky

  • V rámci projektu došlo k úpravě zastávky Holyně do konečné podoby a zřízení jednoho páru zastávek v obratišti Slivenec
  • Na tramvajových zastávkách je zřízen bezbariérový přístup pomocí ramp.
  • Tramvajové zastávky jsou vybaveny standardními úpravami pro osoby se sníženou schopností orientace.

 Schéma provozu MHD v oblasti

 Parkoviště P+R

V prostoru obratiště Slivenec plánuje TSK Praha vybudování parkoviště P+R v rozsahu 120 – 155 parkovacích stání.

Financování projektu

Projekt byl financován z vlastních zdrojů DPP a z městské dotace.
 

Otevřít popup