Nacházíte se v sekci: Úvod » Pro média » Tiskové zprávy » DPP spustil v šesti stanicích metra unikátní online bezpečnostní informační systém pro cestující prostřednictvím wifi
 

DPP spustil v šesti stanicích metra unikátní online bezpečnostní informační systém pro cestující prostřednictvím wifi

Praha, 17. října 2017 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v úterý 17. října 2017 zahájil pilotní provoz jedinečného online bezpečnostního informačního systému ve vybraných šesti stanicích metra. Díky technologii wifi se lidé prioritně dozví vše potřebné o provozu MHD včetně informací o mimořádných událostech, výlukách či stavu bezbariérových zařízení, a to prostřednictvím webové stránky a urgentních zpráv. Jako bonus navíc se také budou moci zdarma připojit k internetu.

 

Jedná se o pilotní projekt v šesti vybraných stanicích metra, který je v souladu s komplexní strategií SMART CITY. Cestující mohou využít novou wifi v přepravním prostoru ve stanicích metra: Florenc na trase B a C, Hlavní nádraží, Pražského povstání, Náměstí Republiky a Smíchovské nádraží. V těchto stanicích metra je rozmístěno celkem 75 vysílacích bodů pro wifi.

„Cestující, kteří se připojí k této wifi síti, dostanou do svých chytrých zařízení online dopravní informace o pražské MHD. DPP umožní v případě mimořádných situací cestující okamžitě informovat a předávat jim informace o náhradním spojení nebo bezpečnostní pokyny. Vedle toho jim jako bonus navíc systém umožní připojení k internetu jako běžná wifi síť,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a zdůrazňuje: „Přihlášení k wifi je velmi snadné – na dvě kliknutí a bez hesla. Díky informování pasažérů o aktualitách a mimořádných událostech v MHD je náš systém unikátní v celosvětovém měřítku.“

„Jsem ráda, že cestující budou mít konečně přístup k technologii wifi a věřím, že už brzy se dočkáme dalšího rozšíření přístupu k internetu v podzemní dráze,“ říká Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy s tím, že nový bezpečnostní informační systém zajistí nejenom Pražanům potřebná data o dopravě rychle, v řádu sekund, a to prostřednictvím úvodní stránky dopravce. „Až s novým vedením DPP se stojaté vody ohledně wifi v metru pohnuly tím správným směrem a dnešní den je toho důkazem,“ dodává.

Cestující budou díky bezpečnostnímu informačnímu systému v reálném čase informováni např. o výlukách či nehodách a budou tak mít možnost okamžitě využít náhradní dopravu. Dopravní podnik nezapomíná ani na informace pro zdravotně postižené. „Nový bezpečnostní informační systém pomůže také lidem se zdravotním handicapem. Zobrazuje stav bezbariérových zařízení v metru online. Díky moderním informačním technologiím spojujeme online služby s informacemi pro ty nejpotřebnější,“ říká Petr Dolínek, předseda dozorčí rady DPP a náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

Bezpečnostní informační systém pro DPP vyvinula společnost ČD – Telematika. „Pro DPP jsme zajistili wifi připojení o rychlosti 300 Mbit/s. Náš systém je vybudován v nejnovějším standardu, který existuje. Pro cestující bude rychlejší se přihlásit k wifi, než k mobilní datové síti operátora,“ říká Miroslav Řezníček, předseda představenstva ČD – Telematiky a dodává: „Po úspěšném pokrytí některých českých nádraží se nám podařilo úspěšně dokončit další projekt.“ Síť je podle něj velmi robustní a umožní připojení až několika desítek tisíc uživatelů najednou.

Realizace jakéhokoli stavebně-technického řešení v metru je složitá záležitost s ohledem na legislativní a bezpečnostní předpisy (speciální stavební vyhlášky, protipožární ochranu, únikové zóny atd.). Bylo potřeba vybudovat veškerou infrastrukturu (kabeláž, koncové prvky, aktivní HW, SW řešení, konektivitu atd.). Samotná příprava a instalace HW prvků probíhala pouze v nočních hodinách, kdy jsou provozní výluky. To vše jsou skutečnosti, které odůvodňují složitost realizace projektu.

Celkové náklady na vybudování bezpečnostního informačního systému v pražském metru činí za tuto pilotní etapu cca 10 mil. Kč. Cena zahrnuje samotné přístupové body, přivedení a rozvedení vysokokapacitního datového připojení po všech šesti stanicích a vývoj softwarového řešení, které systém provozuje, dodává mu informace a řídí jej. Pilotní projekt a jeho vyhodnocení rozhodne o případném rozšíření této služby.

 

Kontakt pro více informací:

email: tiskoveoddeleni@dpp.cz

 

Přejít na navigaci


 
  • Řidiči
  • elektronicka jizdenka
  • E-shop
  • Nemovity majetek
  • SMS Jízdenka
  • Doprava bez bariér
  • Moje spojení
  • Pracovní příležitosti
  • Parkuj v klidu
  • EUfondy


 

Přihlášení | Registrace