Nacházíte se v sekci: Úvod » Pro média » Tiskové zprávy » Dopravní podnik představil nové kloubové autobusy s hybridním pohonem
 

Dopravní podnik představil nové kloubové autobusy s hybridním pohonem

V Praze, 12. ledna 2011 - Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rozšířil svůj vozový park o dva nové městské kloubové autobusy SOR NBH 18 s hybridním pohonem. Tyto autobusy byly veřejnosti poprvé představeny dnes.

 

„Nové městské autobusy SOR NBH 18 jsou vybaveny paralelní hybridní pohonnou jednotkou firmy Allison umožňující akumulaci brzdné energie, která je následně využívána pro rozjezd. Tímto principem dochází k úsporám pohonných hmot při provozu. Snížení spotřeby by mělo, podle teoretických předpokladů, dosáhnout až 30%. S přímo úměrným snížením spotřeby klesá i objem produkovaných emisí“, uvedl Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku.

Nízkopodlažní autobusy SOR NBH 18 jsou určeny pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Celkově pojmou 151 cestujících (44 míst k sezení + 107 míst k stání) a součástí jejich interiéru je i prostor pro umístění invalidního vozíku. Vozidla jsou třínápravová, pětidveřová a jejich karoserie vychází z městského autobusu SOR NB 18. Maximální rychlost, kterou se mohou pohybovat je 80km/h.

Zkušební provoz nových autobusů s hybridním pohonem bude Dopravní podnik zajišťovat v provozovně DPP Hostivař. Dopravní podnik hl. Prahy zařadí nové autobusy s hybridním motorem v první fázi zkoušek střídavě na autobusové linky č. 136, 139, 250 a 271.

Provoz těchto dvou autobusů by měl potvrdit teoretické předpoklady o snížení spotřeby v pražských podmínkách. Na základě výsledků zkušebního provozu bude rozhodnuto o případném nákupu dalších autobusů s hybridním pohonem. Uzavřená rámcová smlouva na dodávku nových autobusů ze SOR Libchavy předpokládá dodávku až 20-ti kusů těchto autobusů.

„Zastupitelstvo hl. města Prahy podporuje vývoj hybridních pohonů pro vozidla městské hromadné dopravy, jejichž provoz je příznivější životnímu prostředí,“ řekl Karel Březina, první náměstek primátora a radní pro dopravu.

Poznámky pro editory

Technická specifikace – kloubový autobus s hybridním pohonem SOR NBH 18

Počet míst k sezení: 44 + prostor pro umístění a fixaci invalidního vozíku
Počet míst k stání: 107
Celkový max. počet míst: 151 + 1
Max. rychlost: 80 km/h
Délka vozidla: 18,7 m
Výška vozidla: 3,30 m
Šířka vozidla: 2,55 m
Výška podlahy: 340 mm
Motor: Cummins ISB6.7E5250B, naftový čtyřdobý přeplňovaný šestiválec o objemu 6,7 litru, s mezichlazením plnícího vzduchu, přímým vstřikem paliva, chlazený kapalinou, max. výkon 180 kW
Převodovka: Allison, EV Drive, automatická, s dvěma vestavěnými elektromotory, chlazená olejem
Další vybavení: akumulátory pro elektrickou část hybridního pohonu typu NiMH o jmenovitém napětí 600 V a max. proudu 450 A, kotoučové brzdy ovládané vzduchem, nezávislé naftové topení Eberspächer Hydronic o výkonu 30 kW, elektroinstalace CAN-bus SAE 1939, plně multiplexový systém, elektronicky ovládané pneumatické pérování

Kontakt pro více informací:

Ilona Vysoudilová
Vedoucí Tiskového oddělení Dopravního podniku hl. m. Prahy,
email: vysoudilova@dpp.cz

 
SOR NBH 18 - Foto 1 (JPG: 1,60 MB) SOR NBH 18 - Foto 2 (JPG: 1,79 MB)  

Přejít na navigaci


 


 

Přihlášení | Registrace